Vorige week vrijdag was een hoogdag voor Kripton!
Gisteren kregen wij een telefoontje van een klant. Een “goede” klant. Albert, de eigenaar van Polysun, een bedrijf dat dubbelglas maakt met ingebouwde zonnewering, om te zeggen dat hij zich had ingeschreven voor de beurs Polyclose, in Januari 2022! En hij was zo blij en opgewonden met zijn inschrijving en zijn nieuwe standplaats dat hij meteen als allereerste zijn standenbouwer heeft gebeld met het heugelijke nieuws! Dàt noem ik nu eens een fijne klant! Dàt noem ik nu eens “perspectief” bieden! Ondernemers die bewust ondernemers steunen.
Kripton heeft inmiddels al meer dan 365 dagen geen enkele beursstand meer gerealiseerd. Kripton staat al een jaar “on hold” in de exposector.
Maar… Van zodra het kan en mag zijn we er weer voor al onze klanten! En van meet af aan op volle kruissnelheid.
Tijdens deze bijzonder dorre expomaanden hebben we onze focus wat verlegd (binnen de grenzen van onze competentiewaaier wel te verstaan) en hebben we onder andere dankzij onze klant MG, (je weet wel, de nieuwe topspeler inzake elektrische wagens!) verschillende MG-showrooms in België mogen ontwerpen en realiseren. Het zijn eigenlijk veel meer boetieks dan showrooms geworden, want deze wagens ga je ook op een veel intiemere manier ontdekken. En één testrit verder worden veelal de bestelbonnen meteen getekend! En er volgen nog nieuwe MG showrooms, maand na maand, in heel België.
Maar wat met de beurzen? Alle expologen zijn het er over eens: geen enkel digitaal communicatiemiddel kan de sfeer noch het impact van een beurs ook maar benaderen. Geen enkel marketingsysteem kan de 5 zintuigen tezamen bespelen en prikkelen. De virtuele autosalons of bouwbeurzen werken gewoonweg niet. Exposanten willen terug naar de beurs. Met aandrang. En bezoekers minstens evenzeer.
En alhoewel het gigantisch toegenomen belang van de virtuele platvormen zeker niet mag onderschat worden, zullen zij nooit een beurs en de hele beursbeleving kunnen vervangen. Hooguit ondersteunen en accentueren, waarbij de beurs het uiteindelijke orgelpunt wordt van een hele campagne.
Beurzen zullen daarom zeker niet verdwijnen. Ze zullen wel andere accenten leggen en een nog gerichtere benadering van de individuele bezoeker creëren ( los van alle mogelijke evenementiële protocollen die de overheden menen te moeten opleggen aan een sector wiens core business het “organiseren” uiteindelijk is.) maar mensen hebben nood aan de fysieke ontmoetingsplaats, en face-to face informatie, en live kunnen vergelijken, en gewoon menselijk contact zonder synthetische simili on-line verkopers. Een boswandeling geeft toch nog net een andere sensatie dan een bosdocumentaire op National Geographic…
Samen met de belangrijkste toeleveranciers en onderaannemers en freelancers uit de sector hebben wij de voorbije weken dan ook samen gezeten om ons voor te bereiden op een heropstart van de beurzen (vanaf September) om zeker te zijn van voldoende voorraden, voldoende mensen, voldoende financiële reserves en vooral voldoende “goesting”.
En wees volledig gerust gesteld : bij Kripton zijn we er volledig klaar voor.
Mede door de positieve vibes en de toekomstgerichte ingesteldheid van “goede“ klanten zoals Albert van Polysun!
Thanks Albert!