Nieuwe event-divisie en Portugees partnership
Standenbouwer Kripton B.V.B.A. (Roosdaal) viert zijn vijf- tiende verjaardag. Natuurlijke biotoop van de KMO is de automotive-sector, die het bedrijf met zijn ietwat apart busi- nes-model heeft weten te charmeren. Binnen dat segment gaat Kripton op zoek naar groei op basis van zijn ervaring met autosalons in binnen- en buitenland. Intussen maakt Kripton zich op om zijn onlangs opgerichte events-divisie te verzelf- standigen. Een recent samenwerkingsakkoord met een Portugese partner moet de standenbouwer binnen het vizier van nieuwe mogelijke klanten brengen.
Drijvende kracht achter Kripton is Erwin Stiers, genoegzaam bekend in het wereldje van de standenbouw. Nu ook zoon Bert als interieurarchitect aan boord is gekomen, maakt Stiers een topprioriteit van de “branding” van Kripton als bedrijf. Zelf kon Erwin Stiers op veertien jaar ervaring in de standenbouwsector bogen alvorens hij in 2003 met Kripton op eigen houtje in de markt stapte. Naast standenbouw is Kripton ook actief in de interieur- inrichting in B2B-omgeving. Doorgaans gaat het om de bouw en inrichting van showrooms, voornamelijk in opdracht van standenbouwklanten. De standenbouw an sich tekent evenwel voor 80% van de omzet. Die beliep vorig jaar 1,5 miljoen euro.
Projectteams met topexpertise.
Kripton hoedt zich voor een zware “overhead”. Vandaar dat de KMO van meetaf opteerde voor een specifiek model binnen de standen- bouw. Erwin en Bert Stiers werken weliswaar samen met een team van drie vaste ontwerpers en evenveel vaste werfleiders, die allemaal be- slagen zijn in de logistiek en ervaring hebben met de administratieve formaliteiten die bij buitenlandse opdrachten horen, maar stellen per opdracht specifieke projectteams samen op basis van de vereiste expertises. Zelf heeft Erwin Stiers het over het “Hollywood-model”, naar analogie met de film “Ocean’s Eleven” waarin George Clooney de geschikte expertise samen zocht voor een inbraakklus.
